• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

JAK Bank en lite annorlunda bank

kanelbulle

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
8 Maj 2017
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej alla.

Läser lite sporadiskt i detta forum, och vill verkligen rekommendera ovan bank.

För ett antal år sedan satt jag på botten i låneträsket och behövde verkligen samla ihop
lite krediter och lån, problemet var att jag brottades med 3 anmärkningar och cirka 50st förfrågningar och 55K i underskott, ingen bank eller låneinstitut ville ta i mig med tång.

Blev rekommenderad JAK av en bekant, så jag provade söka på 100K vilket senare beviljades.

En trevlig dam ringde upp mig och jag förklarade som det var, att medlen skulle användas till ett samlingslån vilket då gav utrymme för att kunna betala detta lån, en vecka senare hade jag pengarna på kontot.

Jag tror dem har en mer human inställning än andra banker när det gäller kriterier för att få låna.

3 månader senare gick det också bra teckna en kortkredit på 25K.

Sedan tycker jag deras upplägg med efterspar är riktigt bra, när lånet på 100K
är återbetalt så får man ta ut sitt efterspar på 100K.

Dem har ju ingen vanlig ränta direkt på det tagna lånet, utan en avgift som kostade mig lite drygt 200kr/mån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 707
Jag tycker att JAK's upplägg är mycket bra och jag är själv medlem där, men jag känner inte igen mej i din beskrivning att det skulle gå att få lån med 50 ff och anmärkningar. De godkänner inte anmärkningar när det gäller blancolån. Själv fick jag avslag för c a 4 år sedan, då hade jag inga betalningsanmärkningar men 15 ff. Jag fick avslag med hänvisning till att jag hade för många ff. Det som var bra var att jag fick ett brev med anledning till varför de nekat att låna ut, det är det inte många som motiverar varför man får avslag.
 

kanelbulle

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
8 Maj 2017
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
vilka förutsättningar hade du??
UC scoren var närmare svag än mindre bra
Jag tycker att JAK's upplägg är mycket bra och jag är själv medlem där, men jag känner inte igen mej i din beskrivning att det skulle gå att få lån med 50 ff och anmärkningar. De godkänner inte anmärkningar när det gäller blancolån. Själv fick jag avslag för c a 4 år sedan, då hade jag inga betalningsanmärkningar men 15 ff. Jag fick avslag med hänvisning till att jag hade för många ff. Det som var bra var att jag fick ett brev med anledning till varför de nekat att låna ut, det är det inte många som motiverar varför man får avslag.

Det finns ju en chans att det berodde helt på aktuell handläggare, men jag gjorde ansökan direkt på sidan efter det att jag blivit medlem, vilket är ett krav.

Kommer ihåg att dem tryckte på hårt ang omständigheterna runt anmärkningarna samt återbetalningsförmågan, det pratade vi mycket om när jag förde dialog med handläggaren.

Eventuellt att summan som anmärkningarna var på spelade roll , ca 16K totalt

Ansökan blev iaf godkänd på 100K/8år.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 707
UC scoren var närmare svag än mindre bra


Det finns ju en chans att det berodde helt på aktuell handläggare, men jag gjorde ansökan direkt på sidan efter det att jag blivit medlem, vilket är ett krav.

Kommer ihåg att dem tryckte på hårt ang omständigheterna runt anmärkningarna samt återbetalningsförmågan, det pratade vi mycket om när jag förde dialog med handläggaren.

Eventuellt att summan som anmärkningarna var på spelade roll , ca 16K totalt

Ansökan blev iaf godkänd på 100K/8år.
Då är det bara att gratulera, men som sagt var känner jag inte igen mej i beskrivningen av lånehandläggningen, var det ett blancolån du sökte? Beträffande återbetalningsförmågan så tjänade jag nästan vid det tillfället 1 Mkr/år, hade ett underskott på 90 tkr, 15 ff, inga anmärkningar och synliga lån på UC 450 tkr...
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
105
Poäng
317
Behöver man bli medlem för att söka? Kan man söka direkt efter eller
 

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
86
Poäng
226
Skummade precis genom deras sida… Fick en svajig känsla. Och vad jag såg så erbjöd dom bara bolån, eller kreditkort (max 50k).
 

niclin

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
20 September 2011
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Skummade precis genom deras sida… Fick en svajig känsla. Och vad jag såg så erbjöd dom bara bolån, eller kreditkort (max 50k).
Dom är seriösa, har haft medlemslån där för många år sedan men nu har dom endast kreditkort och bolån. Men undrar hur dom gör sin kreditbedömning. Om dom är mer humana
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp